Keszthelyi Járási Hivatalhoz tartozó települések:

 

Alsópáhok

Balatongyörök

Bókaháza

Cserszegtomaj

Dióskál

Egeraracsa

Esztergályhorváti

Felsőpáhok

Gétye

Gyenesdiás

 

Hévíz

Karmacs

Keszthely

Ligetfalva

Nemesbük

Rezi

Sármellék

Szentgyörgyvár

Vállus

Várvölgy

 

Vindornyafok

Vindornyalak

Vindornyaszőlős

Vonyarcvashegy

Zalaapáti

Zalacsány

Zalaköveskút

Zalaszántó

Zalaszentmárton

Zalavár

 

 

 

Járási hivatal elérhetőségei

 

Keszthelyi Járási Hivatal

Járási hivatalvezető:

Dr. Varga Andrea

Cím:

8360, Keszthely, Kossuth u. 42.

Telefon:

06 (83) 505-180

Fax:

06 (83) 505-181

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

 

Keszthelyi Járási Hivatal - Hatósági Osztály

Cím:

8360, Keszthely, Kossuth u. 42.

Telefon:

06 (83) 505-180

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

 

Keszthelyi Járási Hivatal - Okmányirodai Osztály

Cím:

8360, Keszthely, Kossuth u. 42.

Telefon:

06 (83) 505-591

Fax:

06 (83) 505-575

Ügyfélfogadás:

H, K:8-12 és 13-15, SZ:8-12 és 13-17, CS:szün, P:8-12

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

Járási szakigazgatási szervek elérhetőségei

 

Keszthelyi Járási Hivatal Járási Földhivatala

Cím:

8360, Keszthely, Deák F. u. 47.

Telefon:

06 (83) 312-175

Ügyfélfogadás:

H,SZ:8-12 és 13-15, K,P:8-11.30,CS:szün

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Keszthelyi Járási Hivatal Járási Gyámhivatala

Cím:

8360, Keszthely, Kossuth u. 42.

Telefon:

06 (83) 505-528

Fax:

06 (83) 312-055

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Keszthelyi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége

Cím:

8360, Keszthely, Kossuth u. 42.

Telefon:

06 (83) 312-888, 06 (83) 510-323

Ügyfélfogadás:

H,K,CS:8-12 és 13-15, SZ:szün, P:8-12

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Keszthelyi Járási Hivatal Járási Népegészségügyi Intézete

Cím:

8360, Keszthely, Kossuth u. 42.

Telefon:

06 (83) 515-220

Ügyfélfogadás:

H: 7.30-8.30, 9.30-15.30, Sz: 7.30-16.00 P: 7.30-12.00

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Keszthelyi Járási Hivatal Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatala

Cím:

8360, Keszthely, Kossuth u. 42.

Telefon:

06 (83) 312-665

Ügyfélfogadás:

H:8.30-12, K:8-16.30, P:8-12

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Keszthelyi Járási Hivatal Járási Építésügyi Hivatala

Cím:

8360, Keszthely, Kossuth u. 42.

Telefon:

06 (83) 505-190

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

Járási kirendeltségek elérhetőségei

 

Keszthelyi Járási Hivatal Hévízi Kirendeltsége

Cím:

8380, Hévíz, Kossuth u. 1.

Telefon:

06 (83) 500-800

Keszthelyi Járási Hivatal Hévízi Kirendeltsége - Okmányiroda

Cím:

8380, Hévíz, Kossuth u. 1.

Telefon:

06 (83) 500-805, 06 (83) 500-806

Fax:

06 (83) 500-808

Ügyfélfogadás:

H:8-11.30, K:szün, SZ:8-11.30 és 13-16, CS,P:8-11.30

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

Tankerület

 

Keszthelyi tankerület

Tankerületi igazgató:

Varga Anikó Zsuzsanna

Telefon:

30/3999896

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Járási statisztika

 

Keszthelyi járási statisztika

Járáshoz tartozó települések száma:

30

Terület, km2:

536

Népsűrűség, fő/km2:

93,5

Lakónépesség 2010 év végén, fő:

50110

14 év alattiak aránya, %:

12,5

15-64 évesek aránya, %:

68

65 év felettiek aránya, %:

19,4

Nyilvántartott álláskeresők aránya a munkavállalási korú népességből, %:

7,8

Egy adófizetőre jutó személyi jövedelemadó alapot képező jövedelem, ezer Ft:

1520

Nyugdíjban, nyugdíjszerű ellátásban részesülők száma ezer lakosra:

267,2

Rendszeres szociális segélyben részesítettek átlagos száma ezer lakosra:

3

Óvodával rendelkező települések aránya, %:

56,7

Általános iskolával rendelkező települések aránya, %:

43,3

Középiskolával rendelkező települések aránya, %:

6,7

Regisztrált vállalkozások száma ezer lakosra:

210

 

 

A járások kialakítása

 

A járások kialakítása a közigazgatás átfogó, a közjót szolgáló átalakításának, a Jó Állam kialakításának egyik eleme, amelyről 2011 őszén határozott a Kormány. A járások 2013-ban jöttek létre. Az Országgyűlés által 2012. június 25-én elfogadott törvényt széles körű egyeztetés és konzultáció-sorozat előzte meg.

A több száz éves múltra visszatekintő járási rendszert 1983-ban szüntetették meg, így harminc év után, de új szervezeti rendben és új céllal 2013. január 1-jével ismét létrejöttek a magyar közigazgatás egykor szerves egységét képező járások.

A Kormány célja olyan modern kori járások kialakítása, melyek hozzájárulnak az eddigi közigazgatásnál alacsonyabb társadalmi költséggel működő rendszer létrejöttéhez. A Kormány által megfogalmazottak szerint a járások az államigazgatás legalsóbb területi szintjét jelentő egységek, melyek az államigazgatási tevékenységek, szolgáltatások döntő többségét minden magyarországi állampolgár számára elérhető közelségben és magas minőségben biztosítják.

 

Járások kialakításánál érvényesíteni kívánt cél:

- a területi államigazgatás újjászervezése kiemelkedő elemének megvalósítása
- az államigazgatási feladatok államigazgatási területi szervekhez telepítése
- az államigazgatás járási szintű szerveinek integrálása
- az identitásra, a közösségépítésre, a településszerkezeti adottságokra és a szakmai teljesítőképességre alapozott, hosszú távon stabil járás létrehozása.

 

A járások kialakításának alapelvei:

- gyors és könnyű hozzáférés biztosítása az államigazgatási szolgáltatásokhoz
- a létező ügyintézési helyszínek megőrzése
- a területi államigazgatási szervek illetékességi területeinek járási alapú rendezése
- a megyék határainak megőrzése.

 

Budapest főváros tekintetében mindenképpen javasolt több járás és járási hivatal kialakítása, amelynek alapja – a kialakult társadalmi, igazgatási kapcsolatokra figyelemmel – a kerületeknek kell lenniük.

 

A járási kormányhivatalok legfontosabb feladata a megyei szintnél alacsonyabb szinten intézendő államigazgatási feladatok ellátása. Ennek alapján a járási kormányhivatalokhoz kerültek a jegyző – kivételesen a polgármester, illetve a polgármesteri hivatal ügyintézője – hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyek; a megyei kormányhivatalok szakigazgatási szervei kistérségi kirendeltségeinek, ügyfélszolgálatainak, irodáinak feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek.
 

 

Járási ügyintézés

 

Okmányiroda

Az okmányirodák 2013. január 1-jétől a járási hivatalok törzshivatalának szervezeti egységeiként működnek tovább. A járási hivatalhoz kerülő ügyek legnagyobb részét az okmányirodai feladatok jelentik, így a személyi adat- és lakcímnyilvántartással, útlevél-igazgatással, egyéni vállalkozói tevékenységgel és a közlekedési igazgatással kapcsolatos feladatok.

 

Az ügyfelek dolgát nagyban megkönnyíti majd, hogy 2013 januártól a járási hivatalok okmányirodái országos illetékességgel látják el feladataikat.

 

Hatósági ügyek

A járási hivatal hatósági osztályának hatáskörébe tartoznak az egyes szociális ellátásokkal, (időskorúak járadéka, alany és normatív alapon megállapított közgyógyellátásra való jogosultság, ápolási, emelt összegű ápolási díjra való jogosultság (méltányosság kivételével), egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság) a kommunális igazgatással összefüggő feladatok (pl. temetőengedélyezés), a menekültügyek, az egyes vízügyi, illetve védelmi igazgatási, földrendezési és földkiadási ügyek, az érettségi vizsgával, oktatással, valamint egyes távhő, villamos energia és földgázellátással kapcsolatos ügyek, egyes állategészség-ügyi feladatok (állatotthon engedélyezés).

 

Szabálysértési hatáskörben 2013. január 1-jétől a járási hivatal hatósági osztálya jár el.

 

Gyermekvédelem és gyámügy

 

2013. január 1-jétől a járási hivatal szakigazgatási szerveként működő járási gyámhivatalhoz kerültek a jegyzői és a városi gyámhivatali feladat- és hatáskörök. A járási gyámhivatal jogosult eljárni a gyermekvédelmi feladatokkal kapcsolatos ügyekben (pl. gyermekelhelyezés, védelembe vétel), a szülői felügyeleti jog gyakorlásával, gyermektartásdíjjal, kiskorú házasságkötésének engedélyezésével, örökbefogadással, családi jogállás rendezésével, gyámsági és gondnoksági, valamint vagyonkezeléssel kapcsolatos ügyekben.

 

A gyermekvédelmi ellátások közül azonban egyes gyermekvédelmi támogatások (rendszeres gyerekvédelmi kedvezmény, a kiegészítő gyermekvédelmi támogatás, az óvodáztatási támogatás) továbbra is jegyzői hatáskörben maradnak, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatással kapcsolatban pedig a települési önkormányzat képviselő-testülete a döntéshozó szerv.

 

Népegészségügy

 

2013. január 1-jétől a munkaügyi kirendeltségek, a népegészségügyi intézetek, a körzeti földhivatalok, az állategészség-ügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatalok, valamint az építésügyi hivatalok is járási szinten végzik feladataikat általában változatlan helyszínen és ügyfélfogadási időben.

 

Jegyzőknél maradó ügyek

A járási hivatalok olyan államigazgatási feladatokat vesznek át a jegyzőktől, amelyeket az Állam az elmúlt húsz évben kényelmi szempontok miatt oda telepített. A jegyzők, kivételesen polgármesterek által ellátott 12 millió hatósági ügy 90 %-a eddig is államigazgatási jellegű volt, ez azt jelenti, hogy ekkora tömegű – az állam által áthárított – pluszfeladat hárult eddig az önkormányzatokra, jegyzőkre. A jövőben az államigazgatási feladatok többségét az Állam a saját szervezeti rendszerén keresztül fogja ellátni. Az új feladatmegosztásnak köszönhetően az összes államigazgatási ügy több mint 40%-a kerül vissza az államot képviselő járási hivatalokhoz. A jegyzőktől átkerülő államigazgatási ügyek évi közel ötmillió államigazgatási ügy intézését jelentik a járási hivatalokban.

 

Csak azok az ügyek maradnak a jegyzőknél, amelyekhez a helyi viszonyok ismerete elengedhetetlen, vagy amelyekben országosan nem egységes szabályozás és helyi mérlegelési lehetőség is van. Ilyenek pl. a helyi adóval összefüggő igazgatási, az anyakönyvi és állampolgársági ügyek, a települési polgári védelmi, katasztrófa igazgatási feladatok. Továbbá az ipar- és kereskedelmi igazgatási, a birtokvédelmi feladatok, a hagyatéki eljárás, a nem alanyi jogon járó szociális ellátások, a távhőszolgáltatási kérdések, a helyi védettséggel összefüggő környezet- és természetvédelmi, a veszélyes ebek nyilvántartásával összefüggő feladatok, az óvodáztatási támogatás.

 

Az olyan hatósági ügyeknél, mint pl. a földművelésügyi, állategészség-ügyi, a vízügyi, az ipari igazgatással, valamint a környezet- és természetvédelemmel, a közlekedés és hírközlési igazgatással kapcsolatos feladatok, lesz feladata a települési jegyzőnek és a járási hivatalnak is, mint ahogy eddig is eljárt ezen feladatkörökben a kormányhivatal helyi szerve és jegyző is.

 

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.